Warning: call_user_func_array() expects parameter 1 to be a valid callback, function 'devn_meta' not found or invalid function name in /home/drertiae/public_html/wp-includes/class-wp-hook.php on line 286
جراحی دیسک کمر با لیزر | جراحی دیسک کمر بدون جراحی | عوارض جراحی دیسک کمر با لیزر

جراحی دیسک کمر با لیزر

اغلب ما یک کمردرد ساده اما طولانی مدت را نشانه بیرون زدگی دیسک می دانیم. گرچه درد های ناحیه کمر باید مورد توجه قرار گیرد، اما نمی توان با تجربه دردی معمول احتمال فتق دیسک کمر را داد.

دیسک کمر که با عبارت فتق دیسک نیز شناخته می شود، در واقع نوعی از مشکلات ستون فقرات است.

در این عارضه قسمت نرم و مرکزی بین مهره ها بیرون زده که اصطلاحا به آن دیسک کمر می گویند. زمانی که دیسک حالت بیرون زدگی پیدا کند با ایجاد فشار بر روی اعصاب درد های شدید ناحیه کمر را به دنبال خواهد داشت.

افراد بسیاری هستند که با تجربه یک درد ساده به جراح مغز و اعصاب مراجعه می کنند و در مقابل افرادی نیز وجود دارند که با تجربه درد های طولانی مدت و شدید ناحیه کمر برای مراجعه به متخصص اهمال کاری می کنند.

اغلب کسانی که درد های ناحیه کمر را تجربه می کنند به دلیل هراس از جراحی های سخت و احتمال اینکه نتوانند به مانند گذشته فعالیت های روزانه را انجام دهند از انجام جراحی سرباز می زنند. اما امروزه با پیشرفت علوم پزشکی روش موثر و کم تهاجم تری ابداع شده که می تواند دغدغه این افراد را کاهش دهد. برای کسب اطلاع بیشتر در این زمینه خواننده این مقاله باشید:

جراحی دیسک کمر با لیزر

به نسبت جراحی های تهاجمی ناحیه کمر درمان دیسک کمر با لیزر به عنوان روشی ایمن و کم خطر شناخته می شود. این روش که می توان از آن در درمان دیسک کمر در هر سنی بهره برد؛ در سایه استفاده از تکنولوژی لیزر و نور و حرارت منتشر از آن ممکن خواهد بود. آنچه لیزر در این نوع درمان انجام می دهد تحریک فرآیند های ترمیمی و طبیعی اندام خود انسان است.

کاربرد لیزر در درمان عارضه های ناحیه کمر

از این تکنولوژی می توان برای عارضه های بسیاری در ناحیه کمر بهره برد، که عبارت اند از:

• درمان التهاب مفاصل
  • درمان کمردرد
  • درمان زانو درد و درد های لگنی
  • درمان اختلالات عصب محیطی
  • درمان نوروپاتی
  • درمان سیاتیک
  • درمان زونا
  • درمان درد های ناحیه گردن
  • درمان تنگی کانال نخاعی
  • و حتی درمان اختلالت مفصل گیجگاهی

اگر بیماران به دلایل مختلف نخواهند از این روش درمانی استفاده کنند، می توانند از روش بسته و بلوک عصبی دیسک کمر بهره مند شوند.

دکتر ابوالحسن ارتیاعی جراح و متخصص مغز و اعصاب، دیسک و ستون فقرات و همچنین ایشان با استفاده از روش های درمانی مجهز، جراحی تشنج و پارکینسون را انجام می دهند. جهت مشاوره با یکی از بهترین جراح مغز و اعصاب در تهران با شماره ۰۹۳۷۶۸۸۸۳۶۶ تماس حاصل فرمایید یا به آدرس اینستاگرام دکتر ابوالحسن ارتیاعی مراجعه نمایید .

مکانیزم جراحی دیسک کمر با لیزر یا (PLDD)

برای درک بهتر این جراحی بهتر است کمی به خیال پردازی متوسل شویم. تصور کنید دیسک کمر به مانند دوناتی است که داخل آن را مغزی ژله مانند پر کرده است. که این مغز متشکل از ۸۰ درصد آب و ۲۰ درصد بافت نرم است.

حال تصور کنید در هنگام آسیب به دیسک این ماده درونی به بیرون راه یابد. در این صورت است که فرد به عارضه دیسک کمر و یا فتق دیسک مبتلا خواهد شد. به لحاظ علمی تر درمان دیسک توسط لیزر، در واقع بر پایه تبخیر آب در پالپوسوس انجام خواهد شد، این پالپوسوس در واقع همان مواد ژله ای در دونات است. اگر ستون فقرات را به عنوان یک سیستم هیدرولیکی بسته در نظر بگیریم خواهیم دید که این سیستم از یک پالپوسوس هسته ای تشکیل شده که حاوی مقدار قابل توجهی آب است، پالپوسوس هسته ای توسط حلقه های ستون فقرات احاطه شده اند. زمانی که آب در این ناحیه افزایش یابد، می تواند با ایجاد فشار زیاد موجب خارج شدن دیسک شود.

لیزر با ایجاد کاهش آب درون دیسکی موجب جاری شدن مواد دیسک به مرکز آن شده و در نهایت به علت کاهش فشار بر اعصاب، به پایان رسیدن درد را به دنیال خواهد داشت.

در این جراحی که توسط بی حسی موضعی صورت می گیرد، جراح با هدایت سوزن لیزر به قسمتی که دچار دیسک شده موجب تبخیر آب در آن ناحیه می شود. در واقع لیزر درمانی نوعی تغییر ساختاری پالپوسوس هسته ای است که امکان جذب آب را از آن سلب می کند. این جراحی می تواند به میزان بالایی درد های ناحیه کمری را تسکین دهد.

در ادامه می توانید با مشاهده ویدئوی جراحی دیسک کمر با لیزر توسط دکتر ارتیاعی جراح مغز و اعصاب، بیشتر با این روش آشنا شوید:

آنچه از انجام این جراحی عاید شما خواهد شد:

بر خلاف باور عمده مردم بر ایجاد محدودیت در فعالیت های روزانه، این جراحی می تواند منجر به تسکین درد های بی شماری در بیماران باشد. از مزیت های این روش می توان به موارد زیر اشاره کرد:

• کاهش درد های ناحیه کمر
  • برطرف کردن التهاب
  • افزایش مقاومت کششی
  • کاهش ایجاد تورم
  • افزایش رشد مویرگی
  • التیام یافتن پارگی دیسک
  • کم شدن فتق دیسک
  • عدم نیاز به بیهوشی عمومی
  • عدم نیاز به برش
  • کاهش عوارض به نسبت دیگر جراحی ها

عوارض استفاده از لیزر در درمان دیسک کمر

همانطور که برای شما نیز روشن است، تمامی جراحی می تواند عوارضی را به دنبال داشته باشد که میزان ابتلا به آن بسته به مهارت جراح در انجام جراحی خواهد بود. از این رو انتخاب بهترین جراح مغز و اعصاب می تواند به میزان زیادی از بروز عوارض احتمالی جلوگیری کند.

ایجاد عفونت در ناحیه دیسک و یا برخورد لیزر به ریشه اعصاب از عوارض این جراحی است که در صورت بی تجربه بودن جراح و یا انتخاب غلط روش درمانی از سوی وی می توان صدمات جبران ناپذیری را ایجاد کند.

توصیه پایانی

جراح پس از بررسی وضعیت عمومی بیمار و مطالعه سابقه پزشکی او بهترین روش درمان دیسک کمر را پیشنهاد خواهد دادا. طبیعی است که این روش برای تمامی افراد تجویز نخواهد شد و انتخاب آن منوط به در نظر گرفتن برخی فاکتور ها نظیر: شرایط بیمار و نوع دیسک خواهد بود.

رشته های عصبی

هر رشته عصبی از دستجات زیادی از سلول های عصبی درست شده‌است که بیش تر آن‌ها با ماده‌ای شبه چربی پوشیده شده‌اند. براساس شکل، موقعیت و کارکرد، تفاوت بین سلول‌های عصبی حسی، حرکتی و ارتباطی وجود دارد. هر رشته عصب از تعدادی سلول عصبی درست شده‌است.

ادامه مطلب